Våra stunder

Jag & min lilla bil har nog varit med om det mesta ändå.. 
Jag har lyckats söndra en slang, så det kommit vatten in i tanken, så bilen stannat efter vägen ett x antal gånger. Jag har kört in i plogvallen. Jag har fått punka, två gånger. Jag har fått bärga hem bilen en gång. Jag har fått putta upp bilen på släp, för att få hem den från gällivare. Jag har fått byta dieselfilter, två gånger. Jag har fått byta luftfiler en gång. Jag har fått be den som åkt med hoppa ut och putta bilen när jag fastnat i uppförsbackar på grund av mina dåliga däck jag hade. Jag har fått leta bilen när jag kommit ut från skolan, för att tre idioter flyttat på den, två gånger. Jag har fått motorhuven avsliten. Jag har hållt på att krocka. Jag har fått stå mitt på parkeringen med motorhuven öppen och skakat på en slang och några kablar för att bilen ska starta, två gånger. Ja.. Listan kan bli lång.. & nu har gummisaken till drivknuten/axeln (?) gått sönder.. 



Så nästa projekt med bilen blir oljebyte, ny gummisak, och så ska vi ta ner tanken och kolla. Förhoppningsvis går den som en dröm efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0